Lovitură pe piaţa auto: Peugeot – Citroen cumpără Opel!

peugeot citroen opelGrupul PSA, producătorul brandurilor Peugeot şi Citroen achiziţionează de la General Motors brandul auto european Opel, într-o tranzacţie ce valoarează 2,2 miliarde de euro, informează Bloomberg.

Prin această afacere, Peugeot – Citroen ajunge al doilea cel mai mare producător european de autovehicule. Conform calculelor, “combinaţia” Peugeot – Citroen – Opel ar trebui să aducă economisiri ce ar ajunge la 1,7 miliarde de euro anual, în anul 2026. Profitul? 2% în 2020 şi 6% în 2026, în condiţiile în care la ora actuală Opel raportează pierderi! 

Afacerea include fabricile Opel din Germania, Opel – Vauxhall din Marea Britanie, precum şi unitatea pentru operaţiuni financiare deţinută de General Motors (GM). Conform Bloomberg, banca franceză BNP Paribas acoperă 50% din finanţarea afacerii, pentru circa 450 milioane de euro. 

GM a deţinut Opel aproape 90 de ani. Gigantul auto american a decis să scape de brandul auto german, după ce acesta a eşuat să iasă la liman, în 2016. Începând cu 2009, pierderile au acumulat 9 miliarde de euro. Grupul francez PSA mizează că Opel, care are circa 1,2 milioane de livrări auto într-un an, îşi va solidifica poziţia pe piaţa auto, profitând de reţeaua mult mai vastă Peugeot – Citroen. De asemenea, apartenenţa la Grupul PSA va ajuta producătorul auto german să-şi dezvolte noi modele, la preţuri competitive.  

Această achiziţie va genera reducerea de costuri pentru Opel, atât cu forţa de muncă – vor fi concedieri – cât şi cele de producţie. 

Dincolo de această tranzacţie, GM şi Grupul PSA îşi extind colaborarea, de vreme ce Opel furnizează pentru brandul auto american Buick, cât şi pentru cel australian Holden.

Prin această tranzacţie, PSA Peugeot Citroen devine al doilea producător auto european, după grupul Volkswagen. Peugeot Citroen depăşeşte, astfel, în clasament, grupul Renault – Nissan. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *