După CET, preşedintele ANRSC, Mircea Matei, a luat în colimator şi societatea locală de transport – OTL. Potrivit lui Matei, chiar dacă nu îşi primeşte licenţa de la ANRSC, OTL are totuşi obligaţia de a vira către bugetul de stat 0,1% din venit. Cerinţă pe care societatea orădeană de transport public nu o îndeplineşte. „De când a apărut legea, Oradea nu a depus vreo declaraţie şi nu a plătit niciodată. În schimb, RATB (regia de transport din Bucureşti – n.r.) e cu plata la zi”, dă exemplu Matei, spunând că e de datoria ANRSC să verifice dacă se fac aceste plăţi. Mircea Matei spune că dacă nu o face, îi vine Curtea de Conturi în control şi îi impută lui aceste sume. Pentru a-şi justifica verificările întreprinse la OTL, preşedintele ANRSC a mai găsit un alibi: Matei spune că şi corpul de control al primului-ministru s-a interesat la ANRSC în ce măsură se virează aceste sume la bugetul de stat, prin intermediul ANRSC.
În Oradea, alte societăţi ce furnizează servicii de utilitate publică plătesc acel 0,1% către Stat, transmite Matei. E vorba despre CET, Compania de Apă, Luxten şi RER Ecologic Service.
OTL vrea Justiţie
Directorul OTL, Csuzi Istvan, nu este de acord cu pretenţiile ANRSC. „ANRSC are nişte tarife pe care le reglementează: gigacaloria, apa sau gunoiul. Noi tarifele le primim de la Consiliul Local. Vor cotă-parte din cifra de afaceri, către Stat. Au fost în control la noi, anul trecut, dar nu s-a concretizat cu nimic”, ne-a declarat directorul. De altfel, Csuzi arată că dacă ANRSC îi va impune acel 0,1% către Stat, OTL se va adresa instanţelor de judecată. „Bistriţa a câştigat deja un proces cu ANRSC fix pentru aceeaşi speţă. Dacă va fi cazul, ne vom îndrepta împotriva lor în Justiţie. Nu plătim, pentru că nu ne reglementează niciun serviciu”, ne-a transmis directorul OTL, Csuzi Istvan.
Mircea Matei, despre retragerea licenţei CET, pe Bihon (semnate tot de mine):
Licenţa şi problema trecerii CET pe gaz
Consiliul Concurenţei contestă monopolul CET în Oradea: