Gold Corporation infectează tot mai mult realitatea românească, prin reclamele plătite pe bani grei în mass-media. Desigur, reclame care apare şi pe variantele online ale diverselor publicaţii. Chiar azi am observat o reclamă a sinistrei corporaţii postată pe Facebook! Am dat click şi astfel am fost redirecţionat spre pagina Gold Corporation, unde am constatat, cu surprindere, că 54.848 „like” proiectul Roşia Montană. Mă gândesc câţi inconştienţi şi câţi malefici s-au încumetat să placă această pagină, ce încearcă să viruseze opinia publică din România (atât cât mai e ea), cum că proiectul ce cianurizare a Munţilor Apuseni ne ne-ar aduce doar beneficii.
Nu cred că mă hazardez când spun că cianurile celor de la Gold Corporation ne va aduce eventual doar o „Epocă de Aur”, în stil Ceauşescu, dar cu consecinţe iremediabile pentru mediul înconjurător şi pentru tezaurul arheologic naţional, purtat de Munţii Apuseni.
Deja Universitatea Babeş – Bolyai s-a pronunţat împotriva cianurilor în Roşia Montană, publicând o scrisoare deschisă în acest sens. Şi alte ONG-uri ecologiste militează împotriva proiectului pe care Gold Corporation vrea să-l facă vandabil, pe bani greu. Jurnaliştii sunt tot mai intimidaţi să scrie despre subiect din cauza contractelor grase pe care Gold Corporation le plătesc trusturilor la care aceştia sunt angajaţi. Reclame care arată ce mult bine le vor face cianurile localnicilor…
Pe Facebook sunt şi iniţiative anti-Gold Corporation:
http://www.facebook.com/SOS.Rosia.Montana
http://www.causes.com/causes/334644
http://www.causes.com/causes/570350