Un JB Russ, dar fără ruşi ;)

JB RussmediaÎn premieră, azi, sub sigla Jurnal Bihorean a apărut sintagma “o marcă Russmedia”. Pentru că lucrez la acelaşi ziar deja de 11 ani, cred că e bine să explic apariţia acestei sintagme, hotărâtă de patronat. Mai ales că s-a nimerit să fiu responsabil de ediţia JB în care a fost inserată sub sigla ziarului precizarea respectivă.

Ce este Russmedia?

Russmedia este deţinătoarea Jurnal Bihorean. Vorbim despre un trust media cu afaceri în Austria, Ungaria, România, Germania şi Marea Britanie.

Russmedia îşi are originile în regiunea austriacă Vorarlberg, de la graniţa cu Elveţia. Totul a început în 1919, când Eugen Ruß achiziţiona editura şi tipografia ziarului Vorarlberger Landeszeitung din Bregenz, predecesorul cotidianului de azi Vorarlberger Nachrichten (VN).

Azi, acţionarul majoritar al Russmedia este Eugen A. Russ, nepotul bunicului Eugen Ruß (d. 1962), cel care la un moment dat a renunţat să-şi mai scrie numele cu “ß”, preferând cei doi “ss”. Pentru o mai bună publicitate la scară internaţională a trustului pe care îl deţine, Russ a hotărât ca toate proprietăţile sale să fie înglobate în brandul “Russmedia”. De aici, şi decizia ca sintagma “Russmedia” să apară, discret totuşi, pe toate mărcile trustului.

Mai cu seamă că Russ intenţionează să-şi extindă afacerile în alte părţi ale Europei şi chiar ale globului. De aceea, s-a renunţat, bunăoară, la denumirea “Inform Media”, pentru România şi Ungaria, respectiv la “Vorarlberger Medienhaus”, pentru Austria.

Aşadar, fiţi pe pace. JB nu şi-a schimbat patronul. Nu au venit ruşii. Tot austriecii sunt aici şi nu intenţionează să plece nicăieri. 😉

PS: motto-ul Russmedia? New. Every day.

Site-ul russmedia.com, în caz că e cineva curios.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *