România – ţara cu cele mai multe autostrăzi desenate. Vezi strategia naţională de autostrăzi România 100

autostrada-transilvaniaGuvernului Ponta îi plac prezentările colorate. Stil PowerPoint. Aşa a făcut cu proiectul de buget 2014 – botezat “bugetul cetăţeanului”. Un buget cu deficit mic, în ciuda creşterii PIB în 2013 – cel mai mare PIB din istoria României. Deficit mic, vezi Doamne la presiunea troicii FMI – Banca Mondială – UE. Mic, deci cu investiţii puţine.

Mă axez acum, însă, pe strategie de autostrăzi 2018, cu prelungire până în 2022, pe care Guvernul Ponta tocmai ce a lansat-o. Şi pe asta a botezat-o cumva: “România 100“. Şi, cum altfel, deja preşedintele Băsescu a criticat-o chiar azi.

Am mai văzut programe de autostrăzi şi la guvernele precedente. Cu rezultate minore, însă. Dincolo de asta, pentru Oradea şi Bihor e de bine, în strategia asta nouă (care probabil că nu va fi realizată prea curând, oricum). În strategie, Oradea ar urma conectată de Cluj prin Autostrada Transilvania, cu finanţare de la bugetul de stat (până la Suplacu de Barcău) şi mai departe, spre Zalău şi Cluj-Napoca, prin concesiune. De asemenea, Clujul ar fi legat prin autostradă de Târgu Mureş, prin bani europeni.

De reţinut că Guvernul Ponta ar conecta Oradea de Cluj şi mai departe de Alba-Iulia şi Sebeş, unde s-ar face joncţiunea cu coridorul IV pan-european. Foarte important, însă, această autostradă care se face acum, pe ruta Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu nu ar urma continuată prin Valea Oltului, spre Piteşti, ci spre Braşov! Băsescu tocmai acest lucru l-a criticat, că cei de la Dacia-Renault şi-ar lua jucăriile şi ar pleca din România tocmai pentru că nu au autostradă de la Piteşti spre Occident! De altfel, din traseele pe care le-a enumerat azi Băsescu, deduc că preşedintele ţării nu agreează deloc Autostrada Transilvania!

În strategia lansată de Guvern, Bucureştiul şi Braşovul ar fi cele două oraşe-nod în reţeaua virtuală naţională de autostrăzi. Braşovul s-ar conecta atât cu restul Transilvaniei (prin Sibiu, spre Cluj-Oradea şi Deva-Timişoara-Arad), cât şi cu Moldova (spre Iaşi) şi Bucureşti (ulterior Piteşti sau Constanţa).

Dacă Piteştiul nu va fi legat prea curând de Ardeal, prin Valea Oltului, în schimb Guvernul actual îi pregăteşte ieşirea din ţară spre Serbia, pe la Craiova – Calafat.

De asemenea, cele două oraşe vecine din Moldova de jos, Galaţi şi Brăila, ar avea şi ele o autostradă spre Ploieşti-Bucureşti, în varianta de acum.

romania 100 - strategia pentru autostrazi 2018

Iată, lista viitoarelor autostrăzi, care poate se vor preschimba, vreodată, din hârtie în beton şi asfalt. Deci, “România 100“:

Oradea – Zalău – Cluj-Napoca – Alba Iulia – Sebeş – Sibiu – Braşov – Ploieşti – Bucureşti – Constanţa

Arad – Timişoara – Sebeş – Sibiu – Braşov – Ploieşti – Bucureşti – Constanţa

Bucureşti – Ploieşti – Sf. Gheorghe – Bacău – Iaşi

Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi

Bucureşti – Piteşti – Craiova – Calafat

Cluj-Napoca – Tg. Mureş

Piteşti – Rm. Vâlcea

/

Dacă planurile guvernanţilor vi se par deja demne de un scenariu SF, vă mai spun că pentru “la sfântul aşteaptă” au fost desenate şi alte trasee de autostrăzi:

Oradea – Arad, Suplacu de Barcău – Satu Mare,

Râmnicu Vâlcea – Sibiu,

Lugoj – Reşiţa – Drobeta Turnu Severin – Calafat,

Tg. Mureş – Braşov, Tg. Mureş – Piatra Neamţ,

Suceava – Roman, Bacău – Buzău,

Craiova – Alexandria şi Brăila – Tulcea – Constanţa.

Aici, strategia România 100 (nu mă întrebaţi de ce i-au zis aşa, că nu ştiu):

autostrazi-romania-r100

Cică “bugetul cetăţeanului” pentru 2014:

bugetul cetateanului 2014

***

PS: dacă mă întrebaţi pe mine, nu ar strica să investim mai mult şi în linii ferate pentru tren de mare viteză. Mai eficient, mai curat, mai prietenos cu mediul!

One thought on “România – ţara cu cele mai multe autostrăzi desenate. Vezi strategia naţională de autostrăzi România 100”

  1. amuzant este ca in Judetul Salaj in locul Zalau-lui este orasul Salaj (inxistent de altfel). Vai de mama lor

Leave a Reply to Aty Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *